[[Site/Publish_:_unsupportedBrowser]]

Kunnonmittaus

Haluatko tietää, missä mennään?     

Lepoluhdin kuntotestin avulla saat tietää aivan tarkasti nykyisen kuntotasosi. Testi antaa sinulle myös kirjallisen selvityksen kunnostasi ja ohjeet tehokasta jatkoliikuntaa varten.

Tanita-kehonkoostumusanalysaattori antaa tietoa kehon toiminnasta: painon, painoindeksin, rasvaprosentin, rasvan massan,  kehon kokonaisvesimassan, lihasmassan eri kehon osissa. Nyt uutena lisäominaisuutena sisäelinrasvamittaus.

Hapenottokykytestissä polkupyöräergometrillä ja lihaskuntotestissä on käytössä Ergo Pro -ohjelma.
http://acute.fi/tuotteet-ja-palvelut/ergo-pro

Valmistautuminen TANITA-kehonkoostumusanalyysiin:
1-2 vrk ennen mittausta
- Ei kovaa harjoittelua
- Ei alkoholia

3h ennen mittausta
- Ei ruokailua, juomista, tupakointia
- Ei harjoittelua

Ennen mittausta
- Käy WC:ssä 30 min ennen mittausta
- Ei suihkua, istu paikallaan 5min
- Ei saunaa

Mittausta ei saa suorittaa
- Jos käytössä sisäisiä sähköisiä apuvälineitä

HUOM! Sydämentahdistin on ehdoton kontraindikaatio

Mittausta ei kannata suorittaa
- Raskauden aikana
- Kuukautisten aikana

Valmistautuminen hapenottokykytestiin:
Testiä ei voi suorittaa
- Alkoholia nauttineena tai krapulassa
- Flunssaisena tai muuten selvästi sairaana sekä toipumisvaiheen alussa
- Poikkeuksellisen väsyneenä

Kaksi tuntia ennen testiä
- Vältä tupakointia
- Vältä aterointia

Pyri lepäämään hyvin testiä edeltävä yö ja vältä voimakasta fyysistä rasitusta testipäivänä ennen testiä. Testi suoritetaan sisäliikuntavarusteissa, lenkki- tai sisäliikuntakengät jalassa. Testin aikana tulee yleensä hiki.

Jos käytät sydämeen tai verenkiertoon vaikuttavia lääkkeitä, kirjaa niiden nimet ylös!

 

kuva: Foto Braithwaitekuva: Foto Braithwaite